Wat doet het programma rundll32.exe?

Als ik mijn taakbeheer start zie ik altijd dat mijn computer dit 2x 'aan' heeft staan. Geen idee waarom / hoe / wat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

rundll32.exe is het proces dat alle DLL-bestanden in Microsoft Windows uitvoert en ze op de juiste plaats zet in het geheugen, zodat het efficienter gebruikt kan worden door toepassingen.
Dit is een essentieel proces wat zeker niet zomaar mag afgesloten worden.

Er is ook een virus wat zo heet, maar waarschijnlijk heb je geen virus. Ik heb zelf ook op beide computers 2x rundll32.exe staan en ook geen virussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is een achtergrondprogramma van Windows, deze zorgt ervoor dat andere applicaties die je draait kunnen functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweemaal kan dus zo zijn, omdat beiden andere functionaliteit leveren aan verschillende applicaties